Google Ads Nedir?
Google Ads, ücretli reklam ve promosyonlar için pazarlamacıların en belirgin tercihlerinden biridir. Statista’ya göre, 2021 yılında Google dünya çapında 209,49 milyar dolar toplam dijital reklam geliri elde etti ve bu rakam geçen yıla göre %17,55’lik bir artış anlamına geliyor:
Google Ads, tekliflerinizi özel reklamlar ve açılış sayfaları aracılığıyla hedef kitlenize tanıtmanıza olanak tanır.
İçindekiler
Google Ads nedir?
Google Ads, sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgilenen kitlelere ulaşmak için çevrimiçi reklamlar oluşturmanıza olanak tanıyan Google’ın çevrimiçi reklamcılık platformudur. Platform, tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığıyla çalışır, yani bir ziyaretçi reklamınızı her tıkladığında ödeme yapmanız gerekir.
Pazarlamacılar, bir tanıtım platformu olarak Google Ads’e güveniyor çünkü Google Ads onlara bu olanağı sağlıyor:
- İnsanların bilgi bulmak için gerçekten gittikleri yerlerde, yani Google’da reklam göstererek daha fazla müşteri çekin
- Yerel ve küresel bir kitleye reklam verin
- Segmentasyon ve kişiselleştirme ile hedef kitlenize doğru zamanda ulaşın
Google Ads platformunu, işletmelerin reklamlarının arama sonuçları sayfasının üst sıralarında yer alması veya diğer web sitelerinde belirgin bir şekilde gösterilmesi için ödeme yaptığı çevrimiçi bir pazar yeri olarak düşünün.
Temmuz 2018’de, daha önce AdWords olarak bilinen Google Ads, yalnızca marka adını değil, aynı zamanda bazı reklamcılık yeteneklerini de güncelledi. Güncellenen Google Ads platformu, makine öğrenimi yoluyla kitlelere daha doğru içgörüler sunmak için çoklu reklamcılık kapasitelerini birleştiriyor.
Platformda yapılan güncellemeleri bu bölümün sonunda ayrıntılı olarak ele alacağız.
Güncellenen Google Ads platformu iki kategoriye ayrılmıştır:
- Arama Ağı Reklamları 360: Arama Motoru Sonuç Sayfasında (SERP) gösterilen metin reklamları içerir.
- Görüntülü Reklam ve Video 360: İnternet, uygulamalar ve YouTube’daki çok sayıda web sitesinde yer alan görüntülü reklamları içerir.
İki ağın temellerini kılavuz boyunca ayrı ayrı ele alacağız.
Google Arama Ağı Reklamları 360
Arama Ağı Reklamları 360, DoubleClick Arama Ağı Reklamları Ağı’nın güncellenmiş sürümüdür. Arama Ağı Reklamları 360 ile Google’da arama ağı reklamları planlayabilir, satın alabilir ve ölçebilirsiniz.
Bir kullanıcı bir arama sorgusu girdiğinde, arama sonuçları sayfasında gördüğü ilk şey PPC reklamlarıdır. Aşağıda Google’ın ‘zaman yönetimi araçları’ arama ifadesi için oluşturduğu reklamlar yer almaktadır:
Reklamlar ve organik arama sonuçları, kullanıcılarda banner körlüğüne neden olmamak için ‘Reklam (Ad)’ etiketi dışında neredeyse benzer görünür:
Google Reklamları Nasıl Çalışır?
Google Reklamları bir açık artırma sistemiyle çalışır. Bir kullanıcı arama motoruna bir sorgu yazdığında Google, platformun reklamveren havuzunu gözden geçirir ve bir açık artırma olup olmayacağına karar verir. Google’ın kullanıcının arama sorgusuyla alakalı olduğuna karar verdiği bir anahtar kelime için birden fazla reklamveren teklif veriyorsa, otomatik olarak bir açık artırma tetiklenir.
Reklamverenlerin arama sorgularına değil, anahtar kelimelere teklif verdiğini unutmayın. Ne kadar harcama yapmak istediklerine karar verirler ve daha sonra reklamlarla ve ilgili açılış sayfalarıyla eşleştirilen anahtar kelime grupları oluşturma olanağına sahiptirler.
Google, hesabınızdan en alakalı olduğunu düşündüğü anahtar kelimeyi, belirli bir reklamla birlikte belirlediğiniz maksimum teklifle açık artırmaya girer ve kullanıcının gördüğü şey budur.
Reklamınızın arama sonuçları sayfasında nerede göründüğü – Reklam Sıralaması, daha fazla tıklama almanın anahtarıdır.
Reklam Sıralaması Nedir?
Reklam sıralaması, reklamınızın Google’ın arama sonuçları sayfasındaki konumunu belirler. Reklam sıralaması, birisi reklamınızın görünmesini tetikleyen bir arama yaptığında anında hesaplanır. Google, Reklam Sıralamasını iki temel faktöre göre belirler: maksimum teklif ve kalite puanı. İşte reklam sıralamasının nasıl çalıştığını hatırlamanıza yardımcı olacak bir denklem:
Reklam Sıralaması = TBM Teklifi X Kalite Puanı
Maksimum TBM Teklifi
Bu, reklamınız her tıklandığında ödemeyi seçtiğiniz maksimum para miktarıdır ve Tıklama Başına Maliyet (TBM) olarak da bilinir. Maksimum teklifiniz rakiplerinizinkinden yüksekse reklamınızın rakiplerinizin önünde gösterilme olasılığı daha yüksektir.
Ancak, yalnızca rakiplerinizi geride bırakmak reklam sıralamanızı garanti etmez. Google ayrıca reklamlarınızı kalite puanına göre sıralar.
Kalite Puanı
Kalite puanı, bir reklam grubunun, bir reklamın ve bir açılış sayfasının kullanıcının aradığı şeyle ne kadar iyi ilişkili olduğunu ve kullanıcının reklamı tıklama olasılığının ne kadar yüksek olduğunu ifade eder. Puan, 1-10 arası bir ölçekte hesaplanır.
Kalite puanınızı üç faktör belirler:
- Beklenen tıklama oranı (TO)
- Reklam alaka düzeyi
- Açılış sayfası deneyimi
1. Beklenen tıklama oranı
Google, beklenen tıklama oranını şu şekilde tanımlamaktadır:
Reklamınızın görünürlüğünü etkileyebilecek reklam konumunuz, uzantılarınız ve diğer reklam biçimlerinizden bağımsız olarak, söz konusu anahtar kelime için gösterildiğinde reklamlarınızın tıklanma olasılığını ölçen bir anahtar kelime durumu.
Beklenen TO, anahtar kelimenizin bir kullanıcının reklamlarınızı tıklamasını sağlayıp sağlamayacağını belirler. Google Ads, temel olarak reklamınızın konumuna bağlı olarak anahtar kelimelerin geçmiş performansını dikkate alır. Ardından, arama teriminin belirli bir anahtar kelimeyle tam olarak eşleşeceği varsayımına dayanarak kampanyanızın bir anahtar kelimesi için beklenen TO’yu sağlar.
Bir kullanıcı arama sorgusunu girdiğinde ve açık artırma gerçekleştiğinde, Google Ads arama terimine, cihaz türüne ve diğer açık artırma faktörlerine göre beklenen tıklama oranını hesaplar.
Beklenen TO’nuzun üç durumu olabilir – ortalama, ortalamanın üstünde ve ortalamanın altında.
Ortalama ve ortalamanın üzerindeki bir durum, Google Ads ağındaki diğer tüm anahtar kelimelerle karşılaştırıldığında anahtar kelimelerin beklenen TO’sunda önemli bir sorun olmadığını gösterir.
Ortalamanın altında bir durum, en iyi anahtar kelimelerinizle daha yakından ilişkili olması için reklam metninizde değişiklik yapmak isteyebileceğiniz anlamına gelir.
Beklenen tıklama oranı bir tahmindir. Bu durum, anahtar kelimenin kampanyanızda ve diğer tüm reklamveren hesaplarında nasıl bir performans gösterdiğini belirlemenize yardımcı olur. Beklenen TO, reklam konumu ve reklam uzantıları gibi reklam görünürlüğünü etkileyen diğer faktörler hesaba katılmadan hesaplanır.
Beklenen TO hakkında hatırlanması gereken önemli bir husus, bunun analitik hesabınızda gördüğünüz tıklama oranı değerinden farklı olduğudur.
2. Reklam Alaka Düzeyi
Reklam alaka düzeyi, anahtar kelimeniz ile reklamınız arasındaki mesaj eşleşmesini ölçen bir durumdur. Örneğin, Google, teklif verdiğiniz bir anahtar kelimeyi arayan birinin, reklamınızın anahtar kelime aramasıyla alakalı olduğunu görüp görmediğini belirler.
Ortalamanın altında, ortalama ve ortalamanın üzerinde olmak üzere üç reklam alaka düzeyi durumu vardır. Reklam alaka düzeyi durumunu, hangi anahtar kelimelerin reklamınızla alakalı olmadığını belirlemeye yardımcı olması için kullanabilir ve reklamınızın hedef kitleniz üzerinde etkili olması için buna göre değişiklikler yapabilirsiniz.
3. Açılış sayfası deneyimi
Google, açılış sayfanızın reklamınızla ne kadar alakalı olduğunu ve kullanıcının arama terimiyle ne kadar ilişkili olduğunu belirleyerek açılış sayfası deneyimini ölçer. Açılış sayfası deneyimi durumu, açılış sayfasının, reklamı tıkladıktan sonra sayfaya gelen ziyaretçi için iyi bir deneyim sağlayıp sağlamadığını açıklar.
Anlaşılır olan ve ziyaretçilere ilgili bilgiler sunan açılış sayfaları ortalama ve ortalamanın üzerinde bir statüye sahip olur. İlgili bilgiler sunmayan, güvenilmez görünen veya mobil cihazlara yanıt vermeyen sayfalar ortalamanın altında bir statü alır.
Yüksek kaliteli bir puan elde etmek ve Reklam Sıralamasını iyileştirmek için anahtar kelime, reklam ve açılış sayfası alaka düzeyine dikkat etmeniz ve kampanyalarınız için uygun bir maksimum teklif belirlemeniz son derece önemlidir.
Google Display & Video 360
Görüntülü reklamlar, web sitelerinde her yerde gördüğünüz banner reklamlardır. Örneğin, Datafeed’in Forbes’in web sitesindeki görüntülü reklamı:
Google Görüntülü Reklam Ağı size dijital ortamda çeşitli reklam biçimleriyle müşterilerinizle bağlantı kurma fırsatı verir. Ağ, internetteki insanların %90’ından fazlasına ulaşan iki milyondan fazla web sitesini içerir.
Belirli bir hizmeti/ürünü arayan kişilere ulaşmanızı sağlamak için tasarlanan Arama Ağı Reklamları 360’ın aksine Görüntülü Reklamlar, ziyaretçilerinizin dikkatini satın alma döngüsünün daha erken aşamalarında çekmenize olanak tanır. Örneğin, hangi aracı kullanmanın en iyisi olacağına ilişkin yorumları okuyan bir ziyaretçiye Saas ücretsiz deneme sürümünüzü tanıtabilirsiniz.
Google, Görüntülü Reklam Ağı’ndaki ilgili web sitelerine reklam yerleştirmek için İçeriğe dayalı hedefleme kullanır. Ağ, her web sayfasının içeriğini analiz eder ve ana temasını belirler. Ardından bu tema, diğer faktörlerin yanı sıra seçtiğiniz anahtar kelimeler, seçilen dil, ziyaretçilerin son göz atma geçmişi ve konum hedefleme kullanılarak reklamınızla eşleştirilir.
Reklamlarınızın görünmesini istediğiniz web sayfası türlerini seçebilirsiniz. İşletmenizle alakalı olmadığını düşündüğünüz web sayfalarından reklamlarınızı engelleme seçeneğiniz bile var.
Görüntülü Reklam ve Video 360 reklamları, web sayfanıza gelen ancak bir dönüşüm hedefini gerçekleştirmeden ayrılan ziyaretçilere ulaşmak için yeniden pazarlama kampanyalarınızda kullanılabilir.
Görüntülü Reklam Ağı aracılığıyla hedef kitlenizin ilgisini çekmek için metin, resim, video veya zengin medya biçimli reklamlar gibi farklı reklam biçimlerini kullanabilirsiniz.
Hem arama hem de görüntülü reklamlar, pazarlamacıların kitlelerine ulaşan ve onları dönüştüren etkili ücretli reklam kampanyaları oluşturmasına ve ölçmesine olanak tanır.
Bir sonraki bölüme geçmeden ve Google Ads’de nasıl reklam kampanyası oluşturabileceğinizi açıklamadan önce, Google Pazarlama Platformunda yapılan son değişiklikleri gözden geçirmemiz önemlidir.
Google Pazarlama Platformuna (GMP) neler dahildir?
Haziran 2018’de Google, Google Marketing Live etkinliği sırasında DoubleClick Dijital Pazarlama ürünlerinin ve Google Analytics paketinin artık Google Pazarlama Platformu haline geldiğini duyurdu.
Yeniden markalaşmanın amacı, platformu kullananlar için işleri kolaylaştırmaktı. Kullanıcıların platformlar arasında kolayca veri paylaşmasına yardımcı olmak ve kampanya kurulum süreciyle ilgili sorunlu noktaları ortadan kaldırmak.
Google Ads platformu, yeni bir arayüzün yanı sıra birkaç yeni kampanyayı da kullanıma sundu:
1. Akıllı Kampanyalar
Google Akıllı Kampanyalar küçük işletmeler için tasarlanmıştır. Akıllı kampanyalar, reklam öğelerinin seçilmesinden dağıtım optimizasyonuna kadar temel olarak otomatikleştirilmiş kampanyalardır. Google, reklam yerleşimini ve teklif seçeneklerini otomatikleştirerek her reklamdan en iyi değeri elde etmenize yardımcı olur.
Akıllı kampanyalarla telefon aramaları, web sitesi ziyaretleri ve yol tarifi talepleri gibi hedeflere ulaşabilirsiniz.
2. Akıllı Alışveriş Kampanyaları
Google’ın yeni Akıllı Alışveriş Kampanyaları en son otomasyon ve makine öğrenimi teknolojileriyle donatılmıştır.
Kampanyayı yürütme süreci Akıllı Kampanyalara benzer. Google Merchant Centre hesabınıza bağlandıktan sonra tüm reklam varlıklarınızı yükleyin ve reklamlarınızı yayınlamak istediğiniz ülkeyi seçin. Google’ın makine öğrenimi sistemi, ürün akışınızı otomatik olarak kullanır. Google Arama Ağı, Google Görüntülü Reklam Ağı, YouTube ve Gmail dahil olmak üzere Google ağında en alakalı reklamları oluşturmak için farklı görsel ve metin kombinasyonları oluşturur.
Google ayrıca kısa süre önce pazarlamacıların mevcut bütçeleriyle maksimum dönüşüm değeri elde etmelerine yardımcı olmak için Akıllı Alışveriş kampanyalarında otomatik yerleştirme ve akıllı teklif sunmaya başladı.
Ancak, Akıllı Alışveriş kampanyaları yürütmek için bu iki şartı yerine getirmeniz gerekir:
- Dönüşüm takibi ve işleme özel değer ayarlayın.
- Dinamik yeniden pazarlama etiketi ekleyin ve hesabınızla ilişkili en az 100 aktif kullanıcının listesini oluşturun.
3. Yerel Kampanyalar
Kullanıcılar sorunlarına anında çözüm aramak için sürekli olarak akıllı telefonları kullanıyor. Google’a göre, ‘yakınımdaki‘ aramaları geçen yıl 3 kat arttı. Aynı durum, son iki yılda yüzde 500’ün üzerinde artış gösteren “satın alabilir miyim” veya “satın almak için” gibi mobil arama ifadeleri için de geçerli:
Kullanıcıların yakınlarında bir şey araması, satın alma niyetine yönelik güçlü bir sinyal anlamına gelir. Google’ın yeni bilgilerine göre:
“Akıllı telefonlarda yerel bir arama yapan her 4 kişiden 3’ü 24 saat içinde ilgili bir işletmeyi ziyaret ediyor.”
Google, bu özel deneyimlere hitap etmek için Yerel Kampanyaları başlattı. Akıllı Kampanyalara benzer şekilde, Google’ın otomatik reklam sunumu ve makine öğrenimi sistemi, reklamlarınızı Arama, Youtube, web siteleri ve uygulamalar gibi farklı yollarda otomatik olarak oluşturur ve optimize eder.
Yerel Kampanyaların amacı, fiziksel mağazanıza daha fazla yaya trafiği çekmektir.
Güncellenen Google Pazarlama Platformu, pazarlamacıların ve reklamverenlerin işletmeleri için daha iyi, daha optimize edilmiş ücretli kampanyalar oluşturmalarına yardımcı oluyor.
4. Otel Kampanyaları
Arama motoru devi, Google Marketing Live konferansı sırasında Otel Kampanyaları adlı yeni bir kampanya oluşturarak Otel Reklamları Merkezi‘ni Google Ads’e entegre edeceğini duyurdu. Bu adımın atılmasının amacı, otel kampanyası yönetim sürecini optimize etmekti.
Google arama reklamlarında zaten otel reklamları yer alsa da, yeni otel kampanyaları reklam optimizasyonunu bir üst seviyeye taşıdı.
Güncellemeden önce, otelleri tanıtan PPC arama reklamları sınırlı içeriğe sahip olabiliyordu, bu nedenle kullanıcılara çok fazla değer sağlayamıyorlardı.
Aşağıdaki örnek, eski otel arama reklamları ile yeni Otel Kampanyası reklamları arasındaki farkı vurgulamaktadır.
Bu, oteller için standart bir arama reklamıdır:
Şimdi bunu bir Google Otel Kampanyası reklamıyla karşılaştıralım:
Yeni Otel Kampanyası reklamı, reklamverenlerin reklamlarına görseller, olanaklar, farklı satıcıların mevcut indirimleri, müsaitlik durumu denetleyicileri ve müşteri yorumları dahil olmak üzere daha fazla ayrıntı eklemelerine olanak tanıyor.
Google Ads Kampanyası Nasıl Oluşturulur?
İlk Google Ads kampanyanızla tekliflerinizi arama motorunda tanıtmaya başlamak için atmanız gereken tam adımları gözden geçirmenin zamanı geldi.
Google Ads kampanyası, ortak bir bütçeye, konum hedeflemeye ve diğer ayarlara sahip bir dizi reklam grubudur (reklamlar, anahtar kelimeler ve teklifler). Aynı anda birden fazla Reklam kampanyası oluşturabilir ve çalıştırabilirsiniz.
Kampanyanızı oluşturmak için Google Ads‘e gidin, önce hesabınızı oluşturmanız gerekir. E-posta ve web sitesi adresinizi girin ve başlayın.
İstediğiniz kampanya hedeflerini seçin:
Kampanyanıza bir ad verin ve aşağıdaki kampanya ayarlarını seçin:
Konum ve Dil
Reklamlarınızın tanıtılmasını istediğiniz konumları ve ayrıca dili seçebilirsiniz. Google, müşterilerinize hizmet verdiğiniz dili seçmenizi önerir.
İhale ve Bütçe
Reklamınız her tıklandığında tekliflerinizi manuel olarak ayarlama seçeneğiniz vardır. Ayrıca Google Ads’in bunu sizin için otomatik olarak yapmasını da sağlayabilirsiniz. Teklif stratejisi, kullanıcıların reklamlarınızla etkileşime geçmesi için nasıl ödeme yapacağınızı kontrol eder. Belirlediğiniz teklif sınırı, bir kullanıcı belirli bir reklam grubunda reklamınızı her tıkladığında ödeyeceğiniz maksimum para miktarıdır.
Kampanya bütçesi, her gün harcamak istediğiniz ortalama tutardır. Kendinizi rahat hissettiğiniz bütçeyi seçebilirsiniz, ayrıca istediğiniz zaman ayarlama seçeneğiniz de vardır.
Google kısa bir süre önce reklam platformuna akıllı teklif verme seçeneğini ekledi. Yeni makine öğrenimi sistemi tüm işi sizin için yapıyor, böylece tekliflerinizi manuel olarak ayarlamanıza gerek kalmıyor.
Google’ın makine öğrenimi algoritması, mobil ekranlardaki renk ve ton tercihlerinden satın alma geçmişine ve cihaz konumuna kadar her gün milyarlarca tüketici veri noktası toplamaktadır. Akıllı teklif vermeyi kullandığınızda, bu verilerden yararlanabilirsiniz.
Akıllı teklif vermenin dört temel faydası şunlardır:
- Gelişmiş makine öğrenimi: Google’ın makine öğrenimi sistemi her gün potansiyel müşterilerinizle ilgili milyarlarca veri noktası topladığından, farklı tekliflerin kampanyalarınızı nasıl etkileyebileceğini kolayca tahmin edebilir.
- Çok çeşitli bağlamsal sinyaller: Akıllı teklif seçeneği ile, teklif optimizasyonunuzda akıllı teklife özel çok çeşitli sinyaller alırsınız. İşte otomatik teklif verme sinyallerinin bir listesi.
- Esnek performans kontrolü: Akıllı teklif verme ile performans hedefleri belirleyebilir ve ayarları benzersiz iş hedeflerinize göre özelleştirebilirsiniz. Arama tekliflerini, veriye dayalı ilişkilendirme de dahil olmak üzere seçtiğiniz ilişkilendirme modeline göre optimize edebilirsiniz.
- Şeffaf performans raporu: Akıllı teklif verme, teklif verme performansınız hakkında daha derin bilgiler sunar ve sorunları hızlı bir şekilde gidermenize yardımcı olur.
Cihazlar
Google Ads kampanyaları mobil, masaüstü ve tabletler dahil olmak üzere tüm cihaz türlerini hedefler. Ayrıca farklı cihaz türleri için farklı reklamları özelleştirebilirsiniz.
Reklam uzantıları
Uzantılar, reklamlarınızı daha kapsamlı hale getirmek için ek bilgiler eklemenize yardımcı olur. Uzantılar telefon numaranızı, konum bilgilerinizi vb. içerir.
Ek Ayarlar
Ek ayarlarda, kampanyanızı planlayabilir, yani bir başlangıç ve bitiş tarihi seçebilirsiniz. Ayrıca reklam zamanlaması yapabilir ve yalnızca reklamınızın görünür olacağı belirli günleri veya saatleri seçebilirsiniz. Belirli bir reklam yayınlama seçeneği belirleyerek, reklamlarınızı gün boyunca daha eşit bir şekilde göstermeyi seçebilirsiniz.
Artık anahtar kelimelerinizi seçmeye ve reklam gruplarınızı oluşturmaya hazırsınız.
Anahtar Kelime Optimizasyonu
Anahtar kelime seçimi, Google Ads kampanyasının en önemli bileşenlerinden biridir. Anahtar kelimeler, reklam stratejinizin bel kemiğidir. Ücretli reklam kampanyalarında kullanmadan önce doğru anahtar kelime araştırması yaptığınızdan ve anahtar kelimelerinizin iş fikrinizi tam olarak desteklediğinden emin olun.
Unutmayın, reklamlarınızı hedef kitlenizin araması muhtemel anahtar kelimelerle oluşturduğunuzda, temelde anahtar kelime stratejinizi optimize etmiş olursunuz.
İşte bazı anahtar kelime optimizasyon ipuçları:
- Müşteriniz gibi düşünün: Kampanyanız için anahtar kelimeler seçerken bir müşteri gibi düşünmeniz önemlidir. Müşterilerinizin yerine geçin ve müşterilerinizin sorunlarına çözüm ararken muhtemelen arayacakları anahtar kelimeleri seçin. Örneğin, ajansınızın sosyal medya yönetim aracının ücretsiz demosu için bir kampanya yürüttüğünüzü varsayalım. Bu durumda anahtar kelimeleriniz ‘ücretsiz sosyal medya yönetim aracı’, ‘en iyi sosyal medya yönetim aracı’ ve ‘kolay sosyal medya yönetim aracı’ olabilir.
- Belirli anahtar kelimelere yönelin: Hizmetlerinizin etrafında dönen belirli anahtar kelimeler seçin. Google, çok sayıda benzer anahtar kelimeniz varsa reklam grubu başına yaklaşık 5-20 anahtar kelime seçmenizi önerir.
- Alakalı anahtar kelimeler seçin: Yalnızca son derece alakalı anahtar kelimelere teklif verin çünkü alakalı anahtar kelimeler çevrimiçi kampanyanız için uygun maliyetlidir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, hedef kitlenizin sorunlarına çözüm ararken kullanması muhtemel daha uzun ve daha spesifik anahtar kelime öbekleri olduğundan kampanyanız için değerlidir.
- Negatif anahtar kelimeler kullanın: Negatif anahtar kelimeler, yani reklamlarınızın kampanyanızda görünmemesi gereken anahtar kelimeler de eklemelisiniz. Negatif anahtar kelimeler eklemek, reklamınızın hedef kitleniz olmayan biri tarafından tıklanmamasını sağlar. Örneğin, uygulama ücretli olduğu için ücretli bir hava durumu uygulaması satıyorsanız, ziyaretçiler ücretli bir seçenekle ilgilenmediği için kampanyanızdan ‘ücretsiz hava durumu uygulaması’ anahtar kelimesini çıkarmanız mantıklı olacaktır. Dolayısıyla reklam dolarlarınızı kaybedebilirsiniz.
Negatif anahtar kelimeler kampanyanızı kolaylaştırmaya yardımcı olur ve yalnızca tıklama ve dönüşüm sağlama olasılığı daha yüksek olan hedef kitleye hitap eder.
Reklam kampanyalarınız için anahtar kelimeler oluşturmak üzere Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcısını kullanabilirsiniz. Anahtar kelime planlayıcı, bir anahtar kelimenin bir günde kaç tıklama alabileceğini tahmin etmenize yardımcı olur. Bu, işletmenizle daha alakalı olan anahtar kelimeler için teklifleri artırmanıza yardımcı olur.
Reklam Grupları Oluşturma
Bir reklam grubu, reklam kampanyanızda kullanılan anahtar kelimeleri içerir. Bir kullanıcı seçtiğiniz anahtar kelimelere benzer bir arama sorgusu girdiğinde, Google reklamınızın arama motoru sonuçlarının üzerinde görünmesini tetikler. Belirlediğiniz teklif, yalnızca bir kullanıcı reklamınızı tıkladığında tüketilir. Bu, tıklama başına maliyet (TBM) olarak bilinir.
Reklam grubu içindeki anahtar kelimeler için ayrı ayrı fiyatlar da seçebilirsiniz. Ortak reklam temanızı düzenlemek için reklam gruplarını kullanın. Örneğin, ziyaretçilere çevrimiçi yönetim aracınızı tanıtan bir reklam grubu şu anahtar kelimelere sahip olabilir: ‘çevrimiçi proje yönetim aracı’, ‘kolay çevrimiçi belgeler oluşturma’, ‘çevrimiçi belgeler oluşturmanın en basit yolu vb.
Anahtar kelimelerinizi seçmeyi, reklam grupları oluşturmayı ve bütçe ayarlamayı tamamladıktan sonra sıra ilk reklamınızı oluşturmaya gelir.
Reklam oluşturulduğunda, reklam trafiğinizi özel bir açılış sayfasına yönlendirmeyi unutmayın – önümüzdeki iki bölümde tam olarak bunu tartışacağız.
Optimize Edilmiş Bir Reklam Nasıl Oluşturulur?
Birisi bir arama yaptığında, Google ona arama amacına benzer birden fazla reklam gösterir. Arama sonuçları sayfalarındaki tüm reklamları tıklama şansı oldukça düşüktür. İşte tam da bu nedenle Google arama reklamınızın kullanıcılar için optimize edilmesi gerekir, böylece kullanıcılar aradıklarını bulabilir ve reklamınızı tıklayabilir.
Peki, arama ağı reklamlarını nasıl optimize edersiniz?
Dijital reklam kampanyanızı oluşturmak için kullanmanız gereken optimizasyon ilkelerini tartışmadan önce, bir reklamı oluşturan bileşenleri bilmeniz önemlidir.
Google Arama Ağı Reklamları 360’ın Bileşenleri
Tipik bir Google Arama Ağı reklamının üç ana bileşeni vardır:
- Başlık: Başlık, ziyaretçilerin reklamda gördüğü ilk şeydir. Google, kısa süre önce metin reklam biçiminde birkaç değişiklik yaptı. Artık iki yerine, birbirinden tire ile ayrılan üç başlık ekleyebilirsiniz. Her bir reklam başlığı en fazla 30 karakterden oluşabilir. Ayrıca iki açıklama ekleyebilirsiniz ve her açıklama en fazla 90 karakterden oluşabilir.
- Görüntülü URL: Görüntülü URL, nihai URL‘nizdeki (ideal olarak açılış sayfanız olması gereken) alan adından oluşur. Unutmayın, görüntülü URL’niz potansiyel ziyaretçiniz için anlamlı olmalıdır, bu nedenle URL’ye ana anahtar kelimenizi eklemek daha iyidir.
- Açıklama metni: Teklifinizin ayrıntılarını açıklamak için açıklama metnini kullanabilirsiniz. En fazla 90 karakterden oluşabilir. Çevrimiçi bir mağazaysanız, açıklama metninde yer alan bir harekete geçirici mesaj, ziyaretçilerin harekete geçmesine ve reklamı tıklamasına yardımcı olur.
Arama ağı reklamlarını optimize etme
Optimizasyon, bir kampanyayı veya bir parçasını (web sayfası, reklam, açılış sayfası) olabildiğince mükemmele yakın olacak şekilde geliştirme sürecidir. Optimizasyon sürekli test ve veri toplama ile başlar. Optimizasyon esasen döngüsel bir süreçtir, bu da her zaman iyileştirme için yer olduğu anlamına gelir.
Test ve veri toplama, optimizasyonun ayrılmaz bileşenleridir, ancak yeni başlıyorsanız elinizde veri olmadan önce bir yerden başlamanız gerekir. İşte bu noktada aşağıdaki reklam optimizasyonu en iyi uygulamaları devreye girer:
Müşteriniz Gibi Düşünün
Ziyaretçiler bir şey yapmak istedikleri için reklamları tıklar. Reklamınızın görevi, teklifinizin aradıkları şey olduğunu yüksek sesle ve açıkça belirtmektir. Bu nedenle, müşteriniz gibi düşünmeniz ve hedef kitlenizin araması muhtemel ifadeleri içeren reklam metni oluşturmanız ve bunları başlığınıza ve açıklama metninize dahil etmeniz gerekir.
Teklifiniz hakkında düşünün – hizmetiniz ne işe yarıyor, ziyaretçilerin sorunlarını çözmelerine nasıl yardımcı oluyor ve sizi diğerlerinden ayıran benzersiz nitelikler neler, bu sorulara yanıt veren bir reklam metni oluşturun.
Örneğin, kolay sosyal medya araçları arayan bir kullanıcı, arama sonuçlarında aşağıdaki reklamları görecektir.
Sonuçlarda oluşturulan tüm reklamların alakalı başlıkları vardır, bu da ziyaretçilerin bunları tıklama olasılığının yüksek olduğu anlamına gelir. Alaka düzeyi oluşturmak ve tıklanma şansını artırmak için reklam başlığınıza reklam grubunuzdan en az bir anahtar kelime eklemelisiniz.
Reklamınıza Bir İstatistik Ekleyin
Rakamlar kelimelerden daha yüksek sesle konuşur – çünkü çok fazla alan kullanmadan değeri sergileyebilirler, bu da dijital reklamlarda çok önemlidir, çünkü başlangıçta çok fazla alanınız yoktur.
Ziyaretçilere ne kadar harcama yapmaları gerektiğini hemen bildirmek için reklamınızda fiyatlandırma planınızı kullanabilir veya mevcut müşteri tabanınızın sayısı gibi sosyal kanıt ilkesini çağrıştıran ve onları tıklamaya ikna eden sayılar ekleyebilirsiniz.
Uygun fiyatlı sağlıklı yemek seçenekleri arayan biri, ideal olarak yemeklerin kendisine ne kadara mal olacağını hemen görmek ister. Blue Apron’un reklamda fiyatlarından bahsederken yaptığı da budur. Ancak, Diet-to-Go bunu reklamlarında yapmıyor:
Kullanıcının hangi reklama tıklama olasılığının daha yüksek olduğunu düşünüyorsunuz?
Kitlenizin Bir Karara Varmasına Yardımcı Olacak Ayrıntılar Ekleyin
Sizin ve rakiplerinizin aynı reklam metnine sahip olma olasılığınız çok yüksektir. Örnek olarak bakınız:
Tüm emlak acenteleri benzer başlıklara ve açıklama metinlerine sahiptir: ‘satılık evler’, ‘satılık evler’ ve ‘ücretsiz mortgage hesaplayıcı’.
Durum böyle olduğunda, reklamınızın tıklanıp tıklanmaması yalnızca şansa bağlıdır. Ancak, hizmetiniz hakkında sizi rakiplerinizden ayıran belirli ayrıntılar eklerseniz, reklamınızın öne çıkmasını ve tıklanmasını sağlama fırsatına sahip olursunuz.
Pipefy’nin reklamı Capterra’nın reklamına kıyasla tam olarak bunu yapıyor:
İlki aynı genel reklam metnine sahipken, ikincisi sosyal kanıttan bahsediyor “150’den fazla ülkeden şirketler süreçlerini Pipefy ile yönetiyor” ve hatta Techcrunch’ın müşteri referansını içeriyor. Sizce arama yapan kişi hangi reklamı tıklamaya daha meyilli olur?
Reklamlarınızı Döndürün
Bu bölümün başında da belirttiğimiz gibi, optimizasyon büyük ölçüde test ve veri toplamaya dayanır. Reklam rotasyonu, Google reklamlarınızı test etmenin ve veri toplamanın en iyi yoludur.
Reklam rotasyonu, hangilerinin daha yüksek tıklama oranına sahip olduğunu öğrenmek için reklamlarınızı döndürme seçeneği sunar. Reklam gruplarınızda daha fazla reklam oluşturduğunuzda, reklamları döndürme fırsatına sahip olursunuz. Google reklamlarla ilgili verileri topladıkça, istatistiksel olarak daha iyi performans gösteren reklamları otomatik olarak tercih etmeye başlar. Reklamlarınızı eşit şekilde döndürdüğünüzde, ziyaretçilerinize yüksek performanslı reklamların sunulma şansını artırırsınız.
Görüntülü Reklam Ağı Reklamlarını Optimize Etme
Görüntülü reklam ağı reklamları, görseller, videolar ve zengin medya türleri gibi ek biçimler içerdiğinden yaratıcı olmanız için size biraz daha fazla alan sağlar. Etkili görüntülü reklamlar oluşturmak için görselin ve metnin alakalı olduğundan emin olun, böylece ziyaretçi reklamın içeriği arasında doğal bir bağlantı kurabilir.
Görüntülü reklamlarda dikkat edilmesi gereken bir diğer husus da markalaşmadır, markalaşmanızın yerinde olduğundan emin olun, böylece ziyaretçiler açılış sayfasına tıkladıklarında doğru sayfaya geldiklerini bilirler.
Görüntülü reklamlarınıza bir CTA düğmesi eklemek, ziyaretçileri tıklamaya yönlendirmeye yardımcı olur.
Disruptive Advertising’in optimize edilmiş bir görüntülü reklamı var:
- Başlıkta hizmete güvenilirlik katan bir istatistik var
- CTA düğmesi kontrast renkte ve üzerinde kişiselleştirilmiş bir metin var
- Marka tutarlı
Reklamlarınızın alakalı olduğundan, eylem odaklı bir metne sahip olduğundan ve açıklayıcı olduğundan emin olun, böylece öne çıkarlar ve ziyaretçi onları tıklamak zorunda hisseder.
Tüm Google Reklamlarınızı İlgili Açılış Sayfalarına Bağlamak Neden Önemli?
Bir reklam tıklaması almak heyecan vericidir çünkü dönüşüm elde etmeye bir adım daha yaklaşmışsınızdır. Ancak, optimizasyon sürecinin reklam metniyle bitmediğini unutmamak önemlidir.
Ziyaretçilerinizin reklam tıklamalarını takip etmelerini ve sunduğunuz ürünü gerçekten almalarını istiyorsanız PPC reklamlarınızı her zaman ilgili açılış sayfalarıyla ilişkilendirmelisiniz.
Açılış sayfası nedir?
Açılış sayfası, tek bir amacı yerine getirmek için oluşturulan bağımsız bir sayfadır. Sayfanın amacı, kampanya hedefleri veya ziyaretçinin pazarlama hunisinin neresinde olduğu nedeniyle değişebilir. Bu sayfalar, web seminerinize kayıt yaptırmak, bir e-kitap veya teknik doküman indirmek ya da Saas ücretsiz deneme sürümünüze kaydolmak gibi çeşitli kampanyalar için kullanılabilir.
Reklamınız alakalı bir açılış sayfasına bağlandığında, ziyaretçinin arama sorusunun yanıtını dikkat dağıtmayan bir sayfada bulmasını sağlayarak verilen teklife dönüşüm yapmalarını kolaylaştırırsınız.
Web sitenizin ana sayfası, çok sayıda şirket ürünü ve güncellemesiyle aynı anda ilgilendiği için birden fazla hedefe sahipken, bir açılış sayfası tek bir teklife veya kampanyaya odaklanır.
Ana sayfalar dağınık ve karmaşıkken, açılış sayfaları tek bir hedefe odaklanır.
PPC reklam metniniz tek bir teklife yöneliktir. Bu, tanıttığınız belirli bir özellik, zamana duyarlı bir promosyon veya ücretsiz bir deneme olabilir. Reklamınızı özel bir açılış sayfasına bağladığınızda, ziyaretçinin yalnızca reklam metninizde bahsettiğiniz teklifi görmesini sağlayarak alaka düzeyi oluşturabilir ve dönüşüm şansınızı artırabilirsiniz.
PPC reklamlarını alakalı açılış sayfalarıyla ilişkilendirdiğinizde, açılış sayfası deneyimi kategorisinde ortalamanın üzerinde bir statü elde ettiğiniz için daha yüksek kalite puanları elde edersiniz ve bu da reklam sıralamanızın yükselmesine yardımcı olur.
Açılış sayfanızın reklamınızla alakalı olduğundan emin olmak için sayfanın mesaj eşleşmesine ve 1:1 dönüşüm oranına sahip olduğundan emin olun.
Mesaj Eşleşmesi nedir?
Mesaj eşleşmesi, bir PPC kampanyasının iki parçasının, örneğin bir reklam ve bir açılış sayfasının tutarlılığını ifade eder. “Mesaj eşleşmesi, bir reklamın içeriğinin bir açılış sayfasının içeriğiyle eşleştirilmesi sürecini ifade eder; böylece mesaj, potansiyel müşterinin zihninde pekiştirilir ve alakalı olduğunu bilirler.
Mesaj eşleştirmedeki tutarlılık, metin ve başlıkların eşleştirilmesinden reklam metninin açılış sayfası metniyle vurgulanmasına ve hatta eşleşen görsellerin kullanılmasına (görüntülü reklam kampanyası yürütüyorsanız) kadar çeşitli şekillerde olabilir.
Açılış sayfası başlığı da web siteleri için ısı haritalarından bahsediyor ve CTA düğmesi ücretsiz denemeyi onaylayarak ziyaretçiyi aradığını bulduğu konusunda rahatlatıyor.
Aynı durum Domo’nun görüntülü reklamı ve açılış sayfası için de geçerli:
1:1 Dönüşüm Oranı
Bir açılış sayfasındaki dönüşüm oranı, dönüşüm hedeflerinin sayısına kıyasla tıklanacak yerlerin sayısıdır. İdeal olarak bu oran 1:1’dir, yani açılış sayfanızda tıklanacak tek bir yer vardır: dönüşüm hedefinizi gerçekleştiren bağlantı.
Açılış sayfalarının çoğunda bu bağlantı bir harekete geçirici mesaj düğmesidir.
Açılış sayfanıza gelen her ziyaretçi için ödeme yapıyorsunuz, onları dönüşüme ikna etmeden önce sayfanızdan uzaklaşmalarına izin vermeyin. Bu 1:1 oranını koruyarak onları kalmaya ve sayfa dönüşüm hedefini gerçekleştirmeye teşvik edin. Yalnızca ücretsiz deneme sürümünü tanıtan özel bir sayfa yerine, açılış sayfasında ziyaretçileri dönüşüm hedefini yerine getirmekten ve hizmete kaydolmaktan uzaklaştıran çok sayıda gezinme bağlantısı vardır.
Qualtric açılış sayfası ise 1:1 dönüşüm oranına sahip çünkü ziyaretçilerin dikkatini gereksiz bağlantılarla dağıtmıyor, sayfanın ziyaretçilere gerçekleştirmeleri için sunduğu tek eylem CTA düğmesine tıklamak:
PPC reklamlarınızla bağlantılı açılış sayfası, mesaj eşleşmesi ve 1:1 dönüşüm oranına sahip olmanın yanı sıra aşağıdaki unsurlara da sahip olmalıdır:
- Birincil Başlık: Başlıklar önemlidir: Herhangi bir ziyaretçinin gördüğü ilk şeydir. Başlığınızın teklifinizi net bir şekilde açıkladığından ve ziyaretçinin daha fazla okuması için ilgisini çektiğinden emin olun.
- İkincil Başlık: Birincil başlığınızda atladığınız noktaları detaylandırmak için ikincil başlıklardan yararlanabilirsiniz. Ziyaretçiler için daha fazla değer tanımlamalıdır.
- Kopya (UVP’niz nedir?): Açılış sayfanızın metninde benzersiz değer önerinizden bahsedilmelidir. Kullanıcılarınız neden sizi rakiplerinize tercih etmeli?
- Güven Göstergeleri: Güven göstergeleri, insanların ürünü kullanırken olumlu deneyimler yaşadığını gören ziyaretçilerin bir ürüne yatırım yaparken kendilerini rahat hissetmelerini sağlar. Açılış sayfalarınızda kullanabileceğiniz bazı güven göstergeleri arasında müşteri referansları, istatistiksel kanıtlar, basın parçacıkları ve gizlilik politikanıza veya kullanım şartları sayfalarınıza bağlantılar yer alır.
- Eyleme Çağrı Düğmesi: CTA düğmesi, açılış sayfanızdaki eylemin gerçekleştiği yerdir. CTA düğmesi sayfadaki diğer öğelerden farklı olmalı ve üzerinde eyleme geçirilebilir ve kişiselleştirilmiş bir kopya bulunmalıdır.
- Medya: Açılış sayfanızda kullanabileceğiniz medya türleri arasında resimler, videolar ve gifler yer alır. Teklifinize uygun olan ve hizmetinizin ziyaretçilerinize ne yaptığını açıklayan medya türünü seçin, böylece harekete geçmeleri kolaylaşır.
- Potansiyel Müşteri Yakalama Formu: İletişim veya potansiyel müşteri yakalama formunuz, ziyaretçilerinizden teklif karşılığında kişisel bilgilerini girmelerini istemelidir. Potansiyel müşteri yakalama formları düzgün bir şekilde etiketlenmeli ve teklifle ilgili olmayan bilgiler istenmemelidir.
- Gezinti Bağlantıları Yok: Navigasyon bağlantıları ziyaretçilere açılış sayfanızdan ayrılma seçeneği sunar. Navigasyon bağlantıları ana sayfanız içindir, açılış sayfanız için değil.
PPC reklamlarınıza bağlı alakalı ve özel bir açılış sayfasına sahip olmak, ziyaretçilerinizin dönüşüm yolculuğunu reklamda durdurmamasını, devam etmesini ve özel teklifinize dönüşmesini sağlar.
Kaçınılması Gereken Yaygın Google Reklam Hataları
Bir Reklam Grubuna Çok Fazla Anahtar Kelime Doldurma
PPC kampanyalarınızı oluştururken yapabileceğiniz hatalardan biri, bir reklam grubuna çok fazla anahtar kelime yerleştirmektir. Bir reklam grubuna 20’den fazla anahtar kelime koymak, arama-reklam mesajı eşleşmesini elde etmeyi neredeyse imkansız hale getirir.
Doğru mesaj eşleştirmesi yapmazsanız PPC reklamlarınız size çok pahalıya mal olacak ve hiçbir dönüşüm sağlamayacaktır. Mükemmel mesaj eşleştirmesi elde etmek istiyorsanız ideal olarak tek anahtar kelimeli reklam gruplarını hedefleyin. Tek anahtar kelimeli reklam gruplarının sizin için çok fazla iş olacağını düşünüyorsanız ve çok sayıda benzer anahtar kelimeniz varsa kampanyalarınız için mantıklı reklam grupları oluşturmalısınız.
Negatif anahtar kelimeler kullanmamak
Kampanyalarınızda yapabileceğiniz bir diğer maliyetli hata da negatif anahtar kelimeler kullanmamaktır. Negatif anahtar kelimeler, belirli anahtar kelimeler kullanıldığında reklamlarınızın gösterilmesini durdurmanıza olanak tanır, böylece hizmetinizi satın almaya niyeti olmayan biri reklamınızı tıkladığında reklam tıklaması için ödeme yapmak zorunda kalmazsınız.
Örneğin, kadın ayakkabısı satıyorsanız, reklamınızın bu terimlerle ilgili aramalarda çıkmasını engellemek için ‘bebek ayakkabısı’ veya ‘erkek ayakkabısı’ gibi negatif anahtar kelimeler seçmeniz kampanyalarınıza fayda sağlayacaktır. Çünkü yeni yürümeye başlayan çocuğu için ayakkabı satın almak isteyen bir kullanıcı açılış sayfanıza tıklar ve orada yalnızca kadın ayakkabıları bulursa sayfadan çıkacaktır. Ancak, tıklama için zaten ödeme yapmış olursunuz.
Kullanıcı amacını göz ardı etme
Kullanıcı amacı, bir kullanıcının bir arama sorgusu yaparken ne aradığını tanımlar. Kullanıcının Google’a belirli bir anahtar kelime öbeği yazdığında ne düşündüğünü bu şekilde belirlersiniz.
Üç tür kullanıcı amacı vardır:
- Gezinme: Kullanıcı belirli bir siteyi açmaya çalıştığında
- Bilgilendirici: Kullanıcı belirli bir konu hakkında bilgi toplamak istediğinde
- İşlemsel: Kullanıcı satın almaya hazır olduğunda
Farklı kullanıcı amacı türlerini nasıl kullanacağınızı ve bunların Reklam kampanyalarınızda nasıl işe yaradığını açıklamak için “Better Webpages” adlı hayali bir şirketi örnek alalım. Better Webpages, kullanıcılarının herhangi bir kodlama yapmadan güzel web siteleri oluşturmasına yardımcı oluyor.
Better Webpages’in potansiyel bir müşterisi Google’da “kodsuz web siteleri oluşturmanın en iyi yolu nedir” anahtar kelimesini arattığında, kullanıcının niyeti bilgilendirme aşamasındadır. Muhtemelen hala en iyi çözümü arıyorlardır ve henüz satın almaya hazır değillerdir.
Bu anahtar kelimeyle bağlantılı açılış sayfaları, kullanıcıyı üzerinde daha açıklayıcı bir metin bulunan bir açılış sayfasına yönlendirmelidir.
Şimdi, potansiyel müşteri “Web siteleri için en iyi araç Better Webpages mi?” anahtar kelimesini aratırsa, müşterinin yakında satın alma eğiliminde olduğunu ve işlemsel kullanıcı niyetine sahip olduğunu bilirsiniz. Dolayısıyla açılış sayfanız minimal olmalıdır. Onlara neden sektörün en iyisi olduğunuzu anlatmalı ve ardından kişiselleştirilmiş CTA’nıza yönlendirmelidir.
Hangi anahtar kelimelerin hangi tür satın alma amacını tanımladığını öğrenin ve bu anahtar kelimeleri açılış sayfalarınız ve genel PPC kampanyalarınızla doğru şekilde hedefleyin.
Doğru Anahtar Kelime Eşleşme Türlerini Kullanmamak
Anahtar kelime eşleştirme türleri, hangi kullanıcı aramasının reklamınızı tetikleyeceğini kontrol eder. Bunlar aslında farklı arama terimleri için teklifinizi düzenlemenin bir yoludur.
Dört tür anahtar kelime eşleşme türü vardır:
- Geniş eşleşme: Bu, tüm anahtar kelimelerin atandığı varsayılan eşleşme türüdür. Geniş eşleşmeli anahtar kelimelerle, reklamlarınız eş anlamlı, yazım hatalı ve ilgili aramalarda bile gösterilebilir.
- İfade eşleşmesi: İfade eşleşmesi reklamları, bir ifadeyle veya ifadenin yakın bir varyasyonuyla eşleşen aramalarda gösterilir. Arama, anahtar kelimeden önce veya sonra ek kelimeler de içerebilir. Ancak, kelime öbeği eşleştirme anahtar kelimesinin ortasına bir kelime eklenirse veya kelime öbeği bir şekilde yeniden sıralanırsa reklamlar gösterilmez.
- Tam eşleşme: Tam eşleşen anahtar kelimeler için reklamlar, tam terimle eşleşen veya bu tam terimin çok yakın bir varyasyonu olan aramalarda görünür. İfadenin anlamı aynı kaldığı sürece, reklamlar yeniden sıralanan ifadeler için de gösterilebilir.
- Negatif eşleşme: Negatif eşleşen anahtar kelimelere yönelik reklamlar, terim içermeyen aramalarda gösterilebilir.
Bu video, farklı anahtar kelime eşleştirme türlerinin nasıl çalıştığını açıklamaktadır:
Anahtar kelime araştırması yaptıktan sonra, anahtar kelimelerinizi belirlemeli ve uygun anahtar kelime eşleşme türlerine göre kategorize etmelisiniz. Bu, kampanyalarınızı düzenlemenize ve seçtiğiniz anahtar kelimelerden en iyi sonuçları aldığınızdan emin olmanıza yardımcı olur.
Google Ads, tekliflerinizi arama ve görüntülü reklamlar aracılığıyla ziyaretçilerinizin kullanmak zorunda olduğu bir ortamda hedef kitlenize tanıtmanıza olanak tanır. Doğru anahtar kelimeleri seçerek, optimize edilmiş reklamlar oluşturarak ve bunları özel ve alakalı açılış sayfalarına bağlayarak, ürününüzün / hizmetinizin hak ettiği tanıtım stratejisini almasını sağlarsınız.