Instagram Reklamı Nasıl Verilir?
Alışverişe hazır bir kitleye ulaşmak ve Instagram’da etkili reklam kampanyaları oluşturmak mı istiyorsunuz? Üstelik bir sosyal medya reklam bütçeniz varsa, Instagram reklamlarına mutlaka yatırım yapmalısınız. Neden mi?
Instagram, her ay aktif kullanıcılarının %96,6’sına reklamlarla ulaşarak yaklaşık 2 milyar potansiyel müşteriye hitap ediyor. Ve bu kitle büyümeye devam ediyor! Meta’nın verilerine göre, Instagram’ın reklam erişimi geçtiğimiz yıl %21 artış gösterdi; üstelik bu artış, reklam raporlama değişikliklerine rağmen sağlandı.
Bu rehberde, ilk Instagram reklamınızı kolayca hazırlamanız için adım adım 8 basit aşamada anlatım sunuluyor. Potansiyel müşterilerinize ulaşmanın ve sosyal medya reklamcılığında başarı elde etmenin sırlarını keşfetmek için okumaya devam edin!
İçindekiler
Instagram Reklamları Nedir?
Instagram reklamları, işletmelerin belirli hedef kitlelere ulaşmak için ücret ödeyerek oluşturduğu gönderilerdir. Kullanıcıların akışlarında, Hikayelerinde ve Keşfet sayfalarında doğal içerikler gibi görünen bu reklamlar, resim, video, carousel (birden fazla görsel) veya dinamik ürün galerileri içeren koleksiyonlar şeklinde olabilir.
Diğer gönderilerden farkı ise “Sponsorlu” etiketi taşımasıdır; bu sayede kullanıcılar, gönderinin bir reklam olduğunu kolayca anlayabilir. Üstelik normal gönderilerden daha fazla etkileşim imkânı sunar: bağlantılar, harekete geçirici butonlar (CTA) ve ürün etiketleri ile potansiyel müşterilerinizin ilgisini çeker ve dönüşümleri artırır.
Instagram Sponsorlu Reklam Ücreti Ne Kadar?
Instagram reklamlarının maliyeti, kampanyanızın bütçesi, süresi ve hedefleri gibi çeşitli faktörlere göre şekillenir. Instagram reklamları için günlük veya toplam bir bütçe belirleyebilir, harcamalarınızı tamamen kendi tercihinize göre ayarlayabilirsiniz. Standart bir ücretlendirme olmamakla birlikte, Meta başlangıç olarak günlük en az 5 ₺ ile başlamanızı önerir. Fakat buradaki bütçe Meta’nın bir tercüme hatasıdır. Günlük bütçeniz 5 $ olmalı.
Her ne kadar net bir fiyat bulunmasa da, maliyeti etkileyen bazı faktörler şunlardır:
- Hedeflediğiniz belirli kitle
- Sektörünüzdeki rekabet durumu
- Yılın zamanı (özellikle Kasım-Aralık aylarındaki Efsane Cuma gibi dönemlerde maliyetler genellikle artar)
- Seçilen reklam konumu (Facebook ve Instagram üzerindeki reklam gösterimleri arasında maliyet farkları olabilir)
Reklamverenler, her açık artırma için maksimum tekliflerini manuel olarak belirleyebilir ya da Instagram’ın bunu otomatik olarak optimize etmesine izin verebilir. Instagram reklamlarına yeni başlıyorsanız, daha düşük bir teklifle başlamak, deneyim kazanmanıza ve bütçenizi daha verimli kullanmanıza yardımcı olur. Sektörünüzü ve hedef kitlenizi daha iyi tanıdıktan sonra, maksimum teklifi artırma gereksinimini değerlendirebilirsiniz.
Bütçenizi doğru şekilde planlamanın en iyi yollarından biri, Instagram Reklam Yöneticisi’nde taslak bir kampanya oluşturarak “Kitle Tanımı” ve “Tahmini Günlük Sonuçlar” bölümlerine göz atmaktır. Bu alanlar, belirlediğiniz bütçenin hedef kitlenize ulaşmak için yeterli olup olmadığını değerlendirmenize yardımcı olur. Aşağıdaki 8 adımlık rehberde, reklam bütçesi ve teklif stratejileri konusuna daha ayrıntılı değineceğiz.
Instagram Reklam Türleri
Instagram’da birçok farklı reklam formatı bulunmaktadır, bunlar arasında:
- Görsel reklamlar
- Hikaye reklamları
- Video reklamlar
- Döngü (carousel) reklamları
- Koleksiyon reklamları
- Keşfet reklamları
- Alışveriş reklamları
- Reels reklamları
Instagram, dünya genelinde milyonlarca kullanıcıya ulaşan devasa bir platformdur. Bu platformda markanızı tanıtmanın ve hedef kitlenizle etkileşim kurmanın en etkili yollarından biri de Instagram reklamlarıdır. Farklı reklam türleri, işletmelerin hedeflerine uygun stratejiler geliştirmelerine olanak tanır. Gelin, Instagram’ın sunduğu çeşitli reklam türlerine daha yakından bakalım.
Instagram Görsel Reklamları
Instagram görsel reklamları, işletmelere markalarını, ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmak için tek bir dikkat çekici görsel kullanma imkânı tanır. Örneğin, kıyafet veya aksesuar gibi ürünler, kullanıcıların akışında belirgin bir şekilde yer alır.
Bu tür reklamlar, yüksek kaliteli fotoğraflar veya etkileyici tasarımlar ile oluşturulmalıdır. Ayrıca, görsellere metin eklemek de mümkündür; ancak Instagram, erişilebilirlik ve etkililik için kaplama metnini mümkün olduğunca sınırlı tutmanızı önerir.
Instagram Video Reklamları
Video reklamlar, ürün veya hizmetlerinizi dinamik ve dikkat çekici bir şekilde sergilemenin harika bir yoludur. Video reklamları, ürünlerin nasıl çalıştığını gösterme, benzersiz özellikleri vurgulama veya markanızın hikayesini anlatma gibi amaçlarla kullanılabilir.
Akışta video reklamları, 60 saniyeye kadar sürebilir, ancak genellikle daha kısa videolar daha etkili sonuçlar sağlar. Instagram video reklamları için en iyi uygulamalar hakkında daha fazla bilgiye blogumuzdan ulaşabilirsiniz.
Hikaye Reklamları
Hikaye reklamları, kullanıcıların Hikayeleri arasında görünen tam ekran görsel veya video formatındaki reklamlardır. Her gün 500 milyondan fazla Instagram kullanıcısı tarafından görüntülenen bu reklamlar, etkileşim oranlarını artırır çünkü mobil ekranı kaplayarak çok daha etkileyici bir deneyim sunar.
En etkili Hikaye reklamları, organik Instagram Hikayeleri gibi görünmeli ve reklam olarak dikkat çekmemelidir. Hikaye reklamları, fotoğraflar, videolar veya döngü içerikler ile tasarlanabilir ve harekete geçirici mesaj (CTA) olarak yukarı kaydırma bağlantısı sunar.
Döngü (Carousel) Reklamları
Döngü reklamları, kullanıcıların kaydırarak görüntüleyebileceği bir dizi görsel veya videodan oluşur. Hem akışta hem de Hikayelerde görünebilir ve bir harekete geçirici mesaj butonu veya yukarı kaydırma bağlantısıyla kullanıcıları doğrudan web sitenize yönlendirir.
Döngü reklamları, ilgili ürün koleksiyonlarını sergilemek, çok parçalı hikayeler anlatmak veya en fazla 10 görsel veya video paylaşmak için idealdir.
Koleksiyon Reklamları
Koleksiyon reklamları, döngü reklamları ve alışveriş reklamlarının bir birleşimidir. Bu reklam türü, ürünlerinizi doğrudan ürün kataloğunuzdan sergilemenizi sağlar.
Özellikle e-ticaret markaları için uygun olan koleksiyon reklamları, kullanıcıların ürünleri doğrudan reklam üzerinden satın almasına olanak tanır.
Kullanıcı reklama tıkladığında, ürün hakkında daha fazla bilgi alabileceği ve satın alma işlemi yapabileceği bir Instagram Anlık Deneyim Mağazası’na yönlendirilir.
Keşfet Reklamları
Keşfet reklamları, kullanıcıların Instagram kullanım alışkanlıklarına göre uyarlanmış yeni içerik ve hesapları keşfettikleri Keşfet sekmesinde görünür.
Bu reklamlar, kullanıcılara sürekli değişen içerikler ile sunularak, işletmelere kültürel olarak ilgili ve trend olan içeriklerle yan yana gösterilme fırsatı sunar.
Hem görsel hem de video formatında olabilirler. Mevcut Instagram reklam varlıklarınızı yeniden kullanarak da keşfet reklamları oluşturabilirsiniz.
Reels Reklamları
Reels reklamları, Instagram’ın popüler içeriği olan Reels içinde gösterilir ve Hikaye reklamlarına benzer özellikler taşır. Bu reklamlar tam ekran dikey videolar olarak sunulur ve 60 saniyeye kadar sürebilir.
Organik Reels ile uyumlu hale gelmesi için ses veya müzik içermesi gerekmektedir. Reels reklamları durdurulmadığı sürece sürekli döngüde oynatılır ve kullanıcılar tarafından beğenilebilir, paylaşılabilir, yorum yapılabilir ve kaydedilebilir.
Alışveriş Reklamları
Instagram kullanıcılarının %44’ü her hafta platformda alışveriş yaptığından, Instagram’ın e-ticaret özelliklerini son yıllarda büyük ölçüde geliştirdiği dikkat çekmektedir. Alışveriş reklamları, kullanıcıların uygulama içinde ürünleri görüntüleyip satın almasına olanak tanır.
Alışveriş reklamları, kullanıcıları doğrudan ürün açıklama sayfasına yönlendirerek mobil web siteniz üzerinden satın alma işlemi yapmalarına imkan tanır. Alışveriş reklamı oluşturmak için Instagram Alışveriş kataloğunuzu ayarlamanız gerekmektedir.
Instagram’da Reklam Nasıl Verilir?
Instagram reklam kampanyaları oluşturmanın iki yolu vardır: mevcut bir gönderiyi tanıtmak ve Meta Reklam Yöneticisi’nde (eski adıyla Facebook Reklam Yöneticisi) yeni bir reklam oluşturmak.
Mevcut bir gönderiyi tanıtmak yalnızca birkaç dokunuş alır ve doğrudan Instagram uygulamasından yapılabilir, ancak Instagram Reklam Yöneticisi’nde sunulan özelleştirme seçeneklerini içermez.
Aşağıda, her iki yöntemi de adım adım inceleyeceğiz.
Yöntem 1: Instagram Gönderisini Öne Çıkarma
Instagram’da reklam vermenin en kolay yolu, mevcut gönderilerinizden birini tanıtmaktır. Bu, Facebook’un Gönderi Tanıtma seçeneğine benzer.
Etkileşim açısından iyi performans gösteren bir gönderiniz varsa, uygulama içinde tanıtım yapmak, gönderinizin başarısını artırmanın ve sizi henüz takip etmeyen yeni insanlara göstermenizin hızlı ve kolay bir yoludur.
Bunu yapmak için Instagram’da bir işletme veya içerik oluşturucu hesabına ihtiyacınız olacak. Ayrıca, Instagram hesabınıza bağlı bir Facebook İşletme Sayfası’na sahip olmanız gerekecek (Facebook İşletme Yöneticisi’nde Facebook ve Instagram hesaplarınızı nasıl bağlayacağınız burada).
Ardından, bir reklam haline getirmek istediğiniz gönderinin üzerinde “Gönderiyi Tanıt” seçeneğine tıklamak kadar basit.
Sonraki adımda hedefinizi seçin. Üç seçeneğiniz olacak: daha fazla profil ziyareti, daha fazla web sitesi ziyareti veya daha fazla mesaj (bu, daha fazla WhatsApp mesajını da içerir).
Ardından, hedef kitlenizi tanımlayın. Instagram’ın, takipçi verilerinize dayanarak hedef kitlenizi otomatik olarak belirlemesine izin verebilir veya hedefleme seçeneklerinizi manuel olarak girerek kendi kitlenizi oluşturabilirsiniz.
Ayrıca, isterseniz tanıtılan gönderiyi Facebook’ta da yayınlayabilirsiniz.
Şimdi günlük bütçenizi ve reklamın ne kadar süreyle yayınlanmasını istediğinizi seçin. Belirli bir gün sayısı seçebilir veya reklamın manuel olarak durdurulana kadar sonsuz bir süreyle yayınlanmasına izin verebilirsiniz.
Son olarak, reklamınızı gözden geçirin ve yayınlamaya hazır olduğunuzda “Gönderiyi Tanıt” butonuna tıklayın.
Hepsi bu kadar! Reklamınız Facebook tarafından incelenecek ve onaylanacaktır. Yayınlandıktan sonra, Instagram profilinizin Promotions (Tanıtımlar) sekmesinde reklamınızın sonuçlarını takip edebilirsiniz.
Yöntem 2: Reklam Yöneticisini Kullanma (8 Adımlı Taktik)
Instagram’ın geniş reklam hedefleme, yaratıcılık ve raporlama yeteneklerinden en iyi şekilde yararlanmak için Meta Reklam Yöneticisini kullanarak reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz (Meta’nın Instagram’a sahip olduğunu unutmayın).
Biraz daha fazla çalışma gerektirse de, bu süreçte size yol gösterecek 8 adımlık bir kılavuzumuz var.
Adım 1: Yeni bir Instagram reklam kampanyası oluşturun
Başlamak için Meta Reklam Yöneticisi’ne gidin ve +Oluştur butonuna tıklayın.
Adım 2: Hedefinizi seçin
Reklamınızı mevcut bir kampanya ile eşleştirmeyi veya tamamen yeni bir kampanya başlatmayı seçebilirsiniz. Yeni bir kampanya başlatmak için önce hedefinizi seçmeniz gerekecek.
Instagram reklamları için mevcut altı kampanya hedefi vardır. Bunlar:
- Farkındalık: Reklamınızı en çok hatırlama olasılığı olan en geniş kitleye ulaşın.
- Trafik: İnsanları doğrudan web sitenize, Instagram Mağazanıza veya uygulamanıza yönlendirin.
- Etkileşim: Instagram gönderilerinizdeki görüntüleme, beğeni, yorum ve paylaşımları artırın.
- Potansiyel Müşteri: Instagram reklamları aracılığıyla potansiyel müşteri toplayın. Ya da, içerik karşılığında bilgi paylaşmalarını teşvik edin.
- Uygulama Tanıtımı: Uygulama etkileşimini ve yüklemelerini teşvik edin.
- Satış: Ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satın alma olasılığı yüksek kişileri bulun ve daha fazla satış yapın.
Hedeflerinizi en iyi karşılayan hedefi seçin ve Devam butonuna tıklayın.
Adım 3: Kampanyanızı adlandırın
Hedefinizi seçtikten sonra, kampanyanıza bir isim vermeniz istenecek.
Pro İpucu: Kampanya hedefinize dayalı spesifik bir isim verin, bu sayede kampanyalarınızı takip etmeniz kolaylaşır.
İsim seçimini yaptıktan sonra, İleri butonuna tıklayın.
Adım 4: Bütçenizi ve zamanlamanızı seçin
Reklamınızın nasıl görünmesini istediğinizi bildiğinize göre, sol menüden Yeni [hedefiniz buraya] Reklam Seti’ni seçin.
Burada, ne kadar harcama yapmak istediğinizi ve kampanyanızın ne kadar süreceğini seçebilirsiniz.
Bütçeniz için iki seçeneğiniz olacak:
- Günlük Bütçe: Maksimum günlük harcama belirleyin, sürekli açık reklamlarda faydalıdır.
- Ömür Boyu Bütçe: Tüm kampanyanız için maksimum harcama belirleyin, belirli bir bitiş tarihi olan reklamlarda faydalıdır.
Reklam Zamanlaması altında, reklamların sürekli (en yaygın olanı) ya da belirli saatlerde (örneğin, bir yemek teslimat şirketiyseniz ve yalnızca akşam saatlerinde reklam göstermek istiyorsanız) yayınlanmasını seçebilirsiniz.
Bu seçenekleri ayarlarken, sağdaki sütunda İzleyici Tanımı ve Tahmini Günlük Sonuçlar modüllerini göreceksiniz, bu da bütçenizin beklenen erişimini anlamanızı sağlayacaktır.
Pro İpucu: Reklam setinizin yeşil aralığın ortasında olmasına özen gösterin.
Adım 5: Hedef kitlenizi tanımlayın
Artık hedef kitlenizi seçme zamanı.
Daha önce kaydedilmiş bir kitle kullanabilir veya yeni bir kitle oluşturabilirsiniz.
Kaydedilmiş Kitleler, kendi özel kitle verilerine (örneğin, geçmişteki web sitesi ziyaretçileri) sahip olduğunuzda veya önceki kampanyalardan iyi performans gösteren kitlelere sahipseniz faydalıdır. Aksi takdirde, demografik bilgiler, ilgi alanları ve davranış hedeflemesi temelinde yeni bir kitle oluşturabilirsiniz.
Yeni bir kitle oluşturmayı seçerseniz, konum, yaş aralığı, cinsiyet, demografik özellikler, ilgi alanları, davranışlar ve diller gibi seçeneklerle hedefleme yapma seçeneğiniz olacaktır.
Adım 6: Instagram reklam yerleşimlerinizi seçin
Yerleşimler bölümünde, reklamlarınızın nerede görüneceğine karar verebilirsiniz.
İki seçeneğiniz var:
- Advantage+ Yerleşimleri: Reklamlar, en iyi performans gösterme olasılığı olan yerlerde hedef kitlenize gösterilecektir.
- Manuel Yerleşimler: Reklamınızın nerede (ve nerede görünmeyeceğine) özel olarak nerede görüneceğini seçebilirsiniz. Reklamlarınızı yalnızca Instagram’da göstermek istiyorsanız (Facebook’ta değil), bunu Manuel Yerleşimler ile seçebilirsiniz.
Instagram reklamlarına yeniyseniz, Avantaj+ yerleşimlerini tercih etmenizi öneririz.
Eğer manuel yerleşimleri seçerseniz, Reklam Yöneticisi her birinin teknik gereksinimlerini gösterecektir. Görsel varlıklarınızın her format için optimize edilmesini sağlamak için sosyal medya görsel boyutları kılavuzumuza veya doğrudan Instagram video boyutları kılavuzumuza başvurun.
Adım 7: Yeni bir Instagram reklamı oluşturun
Son olarak, yeni Instagram reklamınızı oluşturma zamanı. Sol menüden Yeni [hedefiniz buraya] Reklamı seçin. Bu, yeni Instagram reklamınızı özelleştirebileceğiniz bir ekran açacaktır.
Burada, reklam adınızı düzenleyebilir, farklı Instagram reklam türlerinden birini seçebilir ve resimler, videolar, başlıklar ve CTA’lar gibi yaratıcı unsurları ekleyebilirsiniz.
Ayrıca bu ekranda herhangi bir metin, web sitesi bağlantıları ve izleme parametreleri ekleyebilirsiniz.
Reklamınızın dönüşümlerini takip etmek istiyorsanız, İzleme bölümünde Facebook Pikselini seçmek önemlidir.
Web siteniz veya uygulamanızla bağlantı kurulduğunda, Facebook pikseliniz, hedef kitlenizin reklamınıza tıkladıktan sonra işletmenizle nasıl etkileşimde bulunduğuna dair içgörüler görmenizi sağlar.
Adım 8: Instagram reklamınızı yayınlayın
Gerekli tüm alanları doldurduktan sonra, ekranınızın sağ alt köşesindeki Yayınla butonuna tıklayın.
Artık Instagram reklamlarınız seçilen bütçe ve zaman diliminde yayınlanacak. Reklamlarınızın performansını düzenli olarak kontrol etmek için Instagram Analizlerinizi kontrol etmeyi unutmayın.
6 Adet Instagram Reklam İpucu
Artık Instagram reklamları oluşturma ve başlatma ile ilgili bilmeniz gereken her şeye sahipsiniz. Bir sonraki adım, reklamlarınız için etkili görsel varlıklar tasarlamaktır.
İşte Instagram reklamları için dikkat çekici içerikler tasarlamanıza yardımcı olacak bazı ipuçları.
1-) Mobil öncelikli reklamlar tasarlayın
4.08 milyardan fazla kullanıcı sosyal medyaya mobil cihazlar aracılığıyla eriştiği için, yaratıcı çalışmalarınızı masaüstü yerine mobil görüntüleme için tasarlamak çok önemlidir.
Mobil öncelikli reklamlar tasarlamak için birkaç ipucu:
- Video içeriği çekerken, dikey (9×16) çekim yapmayı tercih edin; bu, yataydan 4×5’e kırpmayı daha kolay hale getirir.
- Reklamlarınızda metin miktarını en aza indirin.
- Metin eklemeniz gerekiyorsa, mobil ekranlarda okunması kolay büyük yazı tipleri seçin.
- İzleyicileri hızlı bir şekilde çekmek için videolara animasyonlar ve hareketli grafikler ekleyin.
- Videoları kısa tutun (15 saniye veya daha az).
2-) Markalama ve mesajı ön planda tutun
Reklamınızın ilk birkaç saniyesi, izleyicinin kaydırmayı durdurup durdurmayacağını belirleyecektir. Bu nedenle, reklamınıza ana mesajla başlamak ve markanızı ilk 3 saniye içinde göstermek önemlidir.
3-) Sesle kullanıcıları memnun edin
Veriler, kullanıcıların %69’unun sosyal medyayı sesi kapalı olarak tükettiğini göstermektedir. Bu nedenle, reklamlarınızı ses kapalı tüketim için tasarlamak ve sesi açık olan kullanıcıları memnun etmek önemlidir. Bunu nasıl yapabilirsiniz:
- Hikayenizi anlatmak ve ana mesajınızı ses olmadan iletmek için görsel unsurları kullanın.
- Sesli anlatım veya senaryolu ses için altyazı ekleyin.
- Ses olmadan ana mesajınızı iletmek için metin üzeri kullanın.
4-) Tanıtım, oynatma, derinleşme
Facebook, dikkat çekmek ve ilgiyi ödüllendirmek için birlikte çalışan çeşitli yaratıcı türler tasarlamanızı önerir:
- Tanıtım: Kampanya fikrini hemen ileten ve dikkat çeken kısa içerikler.
- Oynatma: İlgi duyan kitleler için hafif keşif ve etkileşim sunan içerikler.
- Derinleşme: İnsanların kampanya fikrinize derinlemesine dalmasını sağlayan etkileyici içerikler.
5-) Çeşitli reklam türleri kullanın
Seçebileceğiniz bu kadar çok Instagram reklam türü ile hedef kitlenizle en iyi şekilde yankılanan görseller ve mesajların doğru kombinasyonunu bulmak için deneme yapabilirsiniz. Video reklamlar, Hikaye reklamları, döngüsel paylaşımlar, koleksiyonlar, alışveriş yapılabilir paylaşımlar ve daha fazlasını reklam stratejinize dahil etmeyi düşünün.
Aynı şekilde, yaratıcılığınızı konuşturun! Neden bazı meme reklamlarını test etmiyorsunuz ya da özel illüstrasyonlar ya da GIF’ler oluşturarak mesajınızı yaymıyorsunuz? Unutmayın, Instagram reklamları markanızın genel estetiğini ve tarzını yansıtmalıdır. Ancak bu durumda, kitlenizi meşgul tutmak için her zaman değişiklik yapmaktan çekinmeyin.
6-) Analitik verileri kullanarak durumunuzu görün
Instagram reklamlarınızın iyi performans gösterip göstermediğini bilmenin en iyi yolu, etkinliklerini analitiklerle ölçmektir. Instagram’ın yerel raporlama aracı, gösterimler, tıklamalar, etkileşim oranı ve ROI gibi anahtar metriklere ilişkin içgörüler sunar.
Ayrıca, kampanya performansınızı daha ayrıntılı olarak izlemek ve gelecekteki reklam kampanyalarını iyileştirmek için veri odaklı kararlar almak için üçüncü taraf araçları kullanabilirsiniz.