SEO Uyumlu İçerik İçin 13 İpucu

SEO uyumlu içerik yazmak, arama motorlarında sıralama yapmak ve okuyucuları çekmek için çok önemlidir. Ancak, özellikle de yeni başlayan biriyseniz nereden başlayacağınızı bilmek kafa karıştırıcı olabilir.

Bu makalede, yalnızca arama sonuçlarında iyi sıralarda yer almakla kalmayıp aynı zamanda hedef kitlenizde yankı uyandıran SEO uyumlu içerik nasıl yazılacağı konusunda size rehberlik ediyoruz.

SEO Uyumlu İçerik Nedir?

SEO uyumlu içerik, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) üst sıralarda yer almak amacıyla yazılır. Belirli hedef anahtar kelimeler için optimize edilmiştir, okunması kolaydır ve okuyucuya değer sağlar. SEO uyumlu içerik ayrıca kullanıcıların ilgisini çekmeli, uygun meta açıklamalar ve başlık etiketleri içermeli ve belirli arama amaçlarını karşılamalıdır.

Google gibi arama motorları web sitenize kaliteli trafik çekmenin anahtarıdır. Çoğu arama motoru, web’i taramak için karmaşık algoritmalar kullanır ve kullanıcıların sorguları için en alakalı sayfaları sağlamak üzere içeriği dizine ekler.

SEO Uyumlu İçerik Yazımı Neden Önemlidir?

SEO olmadan, içeriğinizin arama motorlarında üst sıralarda yer alması olasılığı azalır. Daha düşük sıralamalarda yer almak, hedef kitlenizle etkileşim kurma ve onları çekme yeteneğinizi zayıflatabilir. Ayrıca içeriğinizin daha az güvenilir ve otoriter görünmesine neden olabilir.

2024’te yapılan bir First Page Sage araştırması, SERP’de birinci sırada yer alan sitelerin tıklanma oranının %39,8 olduğunu gösteriyor. Bu oran, ikinci sırada yer alan sitelerde %18,7‘ye ve onuncu sırada ise %1,6‘ya düşüyor. Google’ın ikinci sayfasına geçildiğinde ise bu oran daha da azalıyor.

Bu, web siteniz ilk sayfada değilse, potansiyel müşterilerin sitenizi organik olarak bulma olasılığının düşük olduğu anlamına gelir. Web sitenizi daha az kişinin ziyaret etmesi, potansiyel müşteri oluşturma ve nihayetinde gelir elde etme fırsatlarınızı azaltır.

Bir sonraki en iyi seçeneğiniz, bu kullanıcıları sitenize çekmek için reklam yatırımı yapmaktır. Ancak bu maliyetlidir ve sıkı bir bütçeniz varsa, neden SEO uyumlu içerik oluşturmaya zaman ayırmayasınız? Bu, ücretsizdir ve bir kampanyadan daha uzun süre trafik getirir.

SEO aynı zamanda pazarlamacıların karşılaştığı en önemli beş sorunu da ele alır. Yeterli SEO araştırması yaparak, bloglarınız için yeni fikirler üretebilir, etkileşimi artırabilir, trafik çekebilir, hedef kitlenize ulaşabilir ve potansiyel müşteri oluşturabilirsiniz.

SEO Uyumlu İçerik Yazımının Temel İlkeleri

SEO uyumlu içerik yazımına başlarken, temelleri anlamak önemlidir. İşte yazınıza SEO’yu dahil ederken dikkate almanız gereken bazı temel ilkeler:

Anahtar Kelime Optimizasyonu

Anahtar kelime optimizasyonu, içeriğinizin görünürlüğünü ve sıralamasını artırmak için ilgili anahtar kelimeleri ve ifadeleri stratejik olarak kullanmaktır.

Bu SEO unsuru, arama motorlarının içeriğinizi daha iyi anlamasına yardımcı olur ve böylece içeriğinizin ilgili arama sorgularında görünme ve organik trafik çekme şansını artırır.

En iyi anahtar kelimeleri seçmek için hedef kitlenizin ne aradığını araştırmanız ve içeriğinizin konusuyla uyumlu hale getirmeniz gerekir. Anahtar kelimeleri okuyuculara mantıklı gelecek şekilde kullanırken, arama motoru algoritmalarını da tatmin etmeye dikkat etmek önemlidir.

Anahtar kelime bulma ve içeriğinizde nasıl dağıtacağınızı öğrenmek için aşağıdaki ipuçları bölümüne daha detaylı değineceğim.

Kullanıcı Amacı

Kullanıcı amacı, bir kullanıcının arama sorgusunun arkasındaki motivasyon veya amacı ifade eder. Bir arama motoruna bir şey yazarken gerçekten neyi keşfetmek istediklerini anlamakla ilgilidir.

Genel olarak dört tür kullanıcı amacı vardır:

  • Bilgilendirici Amaç: Birisi bilgi veya sorularına cevap arıyorsa. Tanımlar, açıklamalar, nasıl yapılır kılavuzları veya araştırma materyalleri arıyor olabilirler.
  • Gezinme Amacı: Birisi belirli bir web sitesi veya markayı arıyorsa. Zaten ne bulmak istediklerini biliyorlar ve belirli bir web sayfasına yönelmek için bir arama motoru kullanıyorlar.
  • İşlemsel Amaç: Birisi, bir satın alma işlemi yapma, bir hizmete abone olma veya randevu alma gibi bir eylemde bulunmaya hazırsa.
  • Ticari Amaç: Birisi daha sonra satın alma niyetiyle ürün veya hizmetleri araştırıyorsa. Ürünleri karşılaştırıyor, incelemeleri okuyor ve en iyi fırsatları bulmaya çalışıyorlar.

Kullanıcı amacını anlayarak, insanların ne aradığına uygun içerikler oluşturabilir ve arama sonuçlarında görünme şansınızı artırabilirsiniz. Her sektör ve niş, kullanıcı amacınızı değiştirebilir.

Örneğin, avukatlar için SEO, pazarlamacılar için SEO’dan çok farklı olacaktır. Önemli olan, insanlara ihtiyaç duydukları şeyi vermek ve onlara iyi bir arama deneyimi sunmaktır.

Okunabilirlik

SEO için yazmak sadece ne yazdığınızla ilgili değil, aynı zamanda nasıl yazdığınızla da ilgilidir. Anahtar kelimeleri içeriğinize yerleştirip işi bitirdiğinizi düşünmek yeterli değildir. Okuyucularınızın deneyimini de göz önünde bulundurmanız gerekir.

İşte bu noktada okunabilirlik devreye giriyor.

Okunabilirlik, arama motorları için optimize etmek ile içeriğinizin insan okuyucular için keyifli ve değerli olmasını sağlamak arasında doğru dengeyi kurmaktır.

İçeriğinizi anahtar kelimeler ve dahili bağlantılarla optimize etmenin yanı sıra, kullanıcı deneyimine de odaklanmalısınız. Açık ve öz bir dil kullanarak, karmaşık jargonlardan kaçınarak okuyucu dostu bir şekilde yazın. Başlıkları kullanarak içeriğinizi taranabilir hale getirin (bu konuya aşağıda daha fazla değineceğim).

İçeriğinizi yazarken ve düzenlerken kendinize şu soruları sorun: Bu kolay anlaşılır mı? Bu mantıklı bir akışa sahip mi? Bu ilgi çekici mi? Bu sorulardan herhangi birine “hayır” yanıtını veriyorsanız, bazı değişiklikler yapmanız gerekebilir.

Tarihsel Optimizasyon

Her SEO yazarı bilir ki, kalıcı bir blog yazısı bile yayımlandıktan sonra tamamen bitmiş sayılmaz. Algoritma güncellemeleri ve aynı anahtar kelimeleri hedefleyen rakipler nedeniyle arama sonuçları sürekli değişiyor.

Bu nedenle, eski web içeriklerinizin arama motoru sıralamalarında taze ve güncel kalmasını sağlamak için bir seo uyumlu içerik güncelleme stratejisine sahip olmak önemlidir. Bu uygulamaya tarihsel optimizasyon denir.

Hangi blog gönderilerini güncellemeniz gerektiğini belirlemek için bir içerik denetimi yaparak performansı düşük veya güncelliğini yitirmiş içerikleri bulun. Ardından, içeriği nasıl iyileştireceğinize karar verin.

Bu genellikle yeni bilgiler eklemek, eski bilgileri kaldırmak, anahtar kelimeleri optimize etmek ve formatlama ve okunabilirliği geliştirmek anlamına gelir.

SEO uyumlu içerik yazımı, doğru stratejilerle organik trafiği artırabilir, marka bilinirliğini güçlendirebilir ve dönüşüm oranlarını artırabilir. Anahtar kelime araştırması, kullanıcı amacını anlama ve içerik optimizasyonu gibi temel ilkeleri dikkate alarak yazılan içerikler, uzun vadeli başarı için önemli bir adımdır.

SEO Uyumlu İçerik Nasıl Yazılır? 13 Detaylı İpucu

  • Anahtar kelime araştırmasıyla başlayın.
  • Başlıkları avantajınıza kullanın.
  • İçeriğinizi öne çıkan snippet’ler için optimize edin.
  • İnsanlar için, arama motorları için değil yazın.
  • Başlığınızı optimize edin.
  • Meta açıklamanıza anahtar kelimeler ekleyin.
  • Görsellere alt metin ekleyin.
  • Yüksek otoriteli sitelere bağlantı verin.
  • Anahtar kelime doldurmaktan kaçının.
  • Yüksek kaliteli, uzun içerikler yazmaya çalışın.
  • Sitenizdeki diğer yazılara bağlantı verin.
  • Sayfa yükleme hızını artırmak için görselleri sıkıştırın.
  • Bağlantı kurma stratejisi oluşturun.

Anahtar kelime araştırmasıyla başlayın.

Google’ın saniyede 70.000’den fazla arama sorgusu işlediği tahmin edilmektedir. Bu çarpıcı bir sayı, değil mi?

SERP (Arama Motoru Sonuç Sayfası) karmaşasından sıyrılmak ve rakiplerinizin önüne geçmek istiyorsanız, potansiyel müşterilerinizin aradığı belirli anahtar kelimeleri ve ifadeleri hedeflemeniz gerekmektedir. Aksi takdirde, içeriğinizi ve web sitenizi nasıl bulabilirler?

Anahtar kelime araştırma araçları kullanarak başlayın. SE Ranking, Ahrefs ve Google Keyword Planner gibi siteler, kullanıcıların ne aradığını ve bu sorguların ne kadar popüler olduğunu size gösterir.

Google Trends de belirli bir anahtar kelimenin herhangi bir zamanda ne kadar popüler olduğunu anlamanıza yardımcı olabilir. Belirli bir anahtar kelime için aramaların zamanla sürekli olarak azaldığını görüyorsanız, bu anahtar kelimenin pazarlamanız için hedeflenmesi muhtemelen doğru anahtar kelime olmadığını anlayabilirsiniz. Yükselen trendler için de bunun tersi geçerlidir.

Anahtar kelime fikirleriniz tükendiğinde, rakiplerinizden ilham alın. Rekabet analiz araçlarını kullanarak, rakiplerinizin alan adlarının hangi anahtar kelimeler için sıralandığını görebilirsiniz. Bu anahtar kelimeler işinizle ilgiliyse, onları siz de kullanmayı düşünebilirsiniz.

Ancak, en belirgin anahtar kelimelerin her zaman stratejinizle örtüşmeyebileceğini unutmayın. Ayrıca, odaklandığınız anahtar kelimeler, trendler değiştikçe, terminoloji yenilendikçe veya ürün/hizmet yelpazeniz genişledikçe zamanla değişecektir.

Hedef kitleniz için doğru anahtar kelimelere odaklandığınızdan emin olmak ve önemli sıralama fırsatlarını kaçırmamak için belirli aralıklarla anahtar kelime araştırması yapmayı ihmal etmeyin.

Başlıkları avantajınıza kullanın.

Başlıklar, Google’ın web tarayıcılarının blog yazınızı ve içindeki bölümleri anlamasına yardımcı olur.

Tarayıcıları, blogunuzu hızla gözden geçiren okuyucular olarak düşünün. Makalenizin ne hakkında olduğunu öğrenmek isterler. Bu, H1 başlığınızdır. Sonra, H2, H3 ve H4 başlıklarınız makale içindeki alt konuları ayrıntılandırır.

Bu nedenle, alt başlıklarınız içeriğinizi yansıtmalı ve yüksek niyetli anahtar kelimeleri içermelidir. Doğru anahtar kelimeleri, yani hedef kitlenizin kullandığı kelimeleri kullandığınızda, SERP’te sıralanma şansınız çok daha yüksek olur.

İçeriğinizi öne çıkan snippet’ler için optimize edin.

Google’daki öne çıkan snippet’ler, arama sorgularına en doğrudan cevapları sunar. Örneğin, “Nasıl blog yazılır?” diye arama yaparsam, Google en iyi cevabı göstermek için bir öne çıkan snippet kullanabilir.

Google’da bir öne çıkan snippet elde etmek için soruyu tam ve öz bir şekilde yanıtlamanız gerekir.

Örneğin, arama terimi “Mac’te ekran görüntüsü nasıl alınır?” ise, “MacBook Bilgisayarda Ekran Görüntüsü Nasıl Alınır?” başlığını H1 veya H2 olarak ekleyebilir ve ardından adımları numaralı veya madde işaretli bir listeyle sunabilirsiniz.

Bunu yaptıktan sonra, sorunun bir kısmını yanıtınıza dahil etmeyi unutmayın. Yukarıdaki örneği kullanarak şu şekilde başlayabilirsiniz: “MacBook’unuzda ekran görüntüsü almak için, işte adımlar…”

Ek olarak, her cümleyi bir eylem fiiliyle başlatın, örneğin “tıklayın” ve “seçin.”

Öne çıkan snippet’i yakalamak istediğiniz anahtar kelime bir tanım gerektiriyorsa, yanıtı 58 kelimeden fazla olmayacak şekilde yazın.

İnsanlar için, arama motorları için değil yazın.

Tüm bu SEO yönergeleriyle, bir kullanıcının Google’da arama yaptığında bir cevap aradığını unutmak kolay olabilir. Sıralama şansınızı artırmanın en iyi yolu, yüksek kaliteli blog yazıları yazmaktır.

Bu nasıl görünür? Ayrıntılı cevaplar, tarayıcı dostu bölümler, düzenli alt başlıklar ve görsel yardımcılar.

Alıcı personanızı, motivasyonlarını, zorluklarını ve ilgi alanlarını göz önünde bulundurun. Ayrıca potansiyel müşterilerinize hitap edecek ve onların acı noktalarını ele alacak konular seçmek de önemlidir.

Bazı SEO araçları sitenizin teknik tarafında size yardımcı olabileceği gibi, içerik yazımı SEO araçlarını da doğru, öz ve insan dostu SEO uyumlu içerik yazmak ve sıralamada iyi yer almak için kullanabilirsiniz.

Farklı araçlar, içeriğinizin ne kadar ilgi çekici olduğunu da ölçerek, insanların bir sayfada ne kadar süre kaldığını, birden fazla sayfayı ziyaret edip etmediğini veya sitenizde ne kadar aşağı kaydırdıklarını görmenizi sağlar.

İpucu: Tüm bu değişkenleri göz önünde bulundurarak yazı yazmak zor olabilir. Süreci basitleştirmenin bir yolu, ana düşüncelerinizi organize etmektir. Ardından, bunları bir AI aracı için bir komut olarak kullanabilirsiniz.

Daha sonra bu taslağı gözden geçirip, insanlara keyif veren kişisel dokunuşları ve optimizasyonları ekleyebilirsiniz.

Başlığınızı optimize edin.

SEO dostu bir metin gövdesine sahip olsanız bile, kötü bir başlık SERP’te size zarar verebilir.

Başlığınızı SEO’yu göz önünde bulundurarak oluşturmak için, anahtar kelimenizi içeren ilgi çekici bir şey yazın. İşte bazı ipuçları:

  • Sayıları dahil edin. (“5 Yolla Mat Ruj Nasıl Kullanılır?”)
  • Başlığınıza teklifinizi ekleyin. (“Nasıl Kapak Mektubu Yazılır [+ Ücretsiz Şablon]”)
  • Bir ipucu ekleyin. (“Yeni [Uygulama Adı] Uygulamasını Denedik: İşte Sonuçlar”)

Başlık optimizasyonu hakkında daha fazla fikir edinmek için bu bloga göz atın.

Meta açıklamanıza anahtar kelimeler ekleyin.

Yazılarınıza meta açıklama ekliyor musunuz? Cevabınız “hayır” ise, muhtemelen alabileceğinizden daha az trafik alıyorsunuzdur. Hadi neden önemli olduklarına bir göz atalım.

Şimdiye kadar, bir blog yazısının Google ile iletişim kurmasının birkaç yolunu konuştuk: alt başlıklar, anahtar kelimeler ve snippet’ler. Ancak bu, kapsamlı bir liste değildir.

Meta açıklamalar, Google’ın arama sıralamalarını belirlemek için taradığı bir diğer alandır. Meta açıklamalar, bir sonucun başlığının altında bulacağınız bir ila üç cümlelik açıklamalardır.

Meta açıklamaları, yazınızın ne hakkında olduğunu özetlemek için kullanın ve şu hususları aklınızda bulundurun:

  • Kısa tutun.
  • Bir ila iki anahtar kelime kullanın.
  • İlgi çekici hale getirin. Sonuçta, sizin yazınıza benzer başka yazılar da olacak, bu yüzden açıklamanızın diğerlerinden öne çıkmasını isteyeceksiniz. Çoğu içerik yönetim sistemi (CMS), yerleşik meta açıklama kutularına sahiptir, bu yüzden bu işlevi kullanmak için uzağa bakmanıza gerek kalmayacaktır.

Görsellere alt metin ekleyin.

Her yazıda veya blog yazısında mutlaka görseller olmalı. Ancak, Google’ın görsellerinizi tarayıp, SERP’te resim sonuçlarında yer almasına yardımcı olabilmesi için alt metin eklemeniz gerekir.

Alt metinler, görsel arama motorlarına yazınızın veya blog yazınızın ne hakkında olduğunu anlatır. Ek olarak, ekran okuyucuları tarafından erişilebilirlik yardımı olarak da kullanılır.

Alt metinleri yazarken, görselin ne gösterdiğini açıkça ifade edin. Örneğin, aşağıdaki görselin alt metni:

“Kadın, güneş gözlüğü ve beyaz bir şapka takıyor.”

Görselin çekildiği bağlamı eklemenin yanı sıra, anahtar kelimenizi de ekleyin. SEO dostu alt metin, bir görselin SERP’te nasıl sıralandığı konusunda fark yaratabilir.

Bu, yazınızın hedeflediği anahtar kelimenin SERP’te görsel arama sonuçlarında yer almasına da yardımcı olabilir.

Yüksek otoriteli sitelere bağlantı verin.

Bağlantı oluşturma genellikle yalnızca dış sitelerden sizin sitenize olan bağlantılar olarak düşünülür, ancak kendi web sitenizde de bağlantılar oluşturmak önemlidir.

Google’a, içeriklerinizi desteklemek için üçüncü taraf, güvenilir siteleri ve bilgileri kullandığınızı göstermek için ilgili, yüksek otoriteli web sitelerine giden bağlantıları stratejik olarak ekleyin.

Ancak aşırıya kaçmayın. Çok fazla dış bağlantı, okuyucularınızın ve müşterilerinizin sitenizde kalmak yerine diğer sitelere gitmesine neden olabilir.

Ayrıca, spam içerikli sitelere, düşük kaliteli sitelere veya rakip sitelere bağlantı vermekten kaçının, çünkü bu sitelere bağlantı vermek içeriğinizi okuyucularınızın gözünde olumsuz etkileyebilir.

İpucu: Rakip sitelere bağlantı vermekten kaçının, çünkü bu sitelere bağlantı vermek içeriğinizi okuyucularınızın gözünde olumsuz etkileyebilir.

Bağlantı verdiğiniz her siteyi manuel olarak kontrol etmeli ve dikkatli bir şekilde seçmelisiniz.

Anahtar kelime doldurmaktan kaçının.

Özellikle arama motorlarında yüksek sıralama almak istiyorsanız, anahtar kelimeler içerik pazarlamanızın en önemli yönlerinden biridir.

Ancak, 2011’de Google Panda’nın piyasaya sürülmesiyle, daha az özgün içerik ve anahtar kelime dolandırıcılığı olan web siteleri arama motorlarında cezalandırılmaya başlandı.

Dolandırıcılıkla, anahtar kelimenizin yüzlerce kez sıkıştırılması ve içeriğin anlamsız hale getirilmesi kastedilmektedir. Bu yaklaşım 2011 öncesinde etkili olabilirken, artık kesinlikle önerilmez.

İçeriğinizin daha az karmaşık olmasını sağlamak için, anahtar kelimelerinizi birkaç cümlede bir yerleştirmeye çalışın ve içeriğin doğal bir şekilde akmasını sağlayın.

Bu, SEO açısından en iyi uygulama olmanın yanı sıra, okuyucularınızın içeriğinizin keyfini çıkarmasına ve anlamasına da yardımcı olur.

Kısa ve uzun anahtar kelime öbekleri arasındaki dengeyi sağlamak da faydalı olabilir.

Yüksek kaliteli, uzun içerikler yazmaya çalışın.

SEO optimizasyonlu uzun formdaki içerik, genellikle web sitenize trafik çeker. Buna genellikle “kalıcı içerik” denir.

SerpIQ’dan yapılan bir araştırmaya göre, SERP’teki en iyi 10 sonuç, genellikle 2.000’den fazla kelimeden oluşur. Bu nedenle, yalnızca konuyu kapsamlı bir şekilde kapsamakla kalmayıp, aynı zamanda geri bağlantıların ve site bağlantılarının eklenmesi, daha uzun yazılar oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Sitenizdeki diğer yazılara bağlantı verin.

İçeriğinizin otoritesini artırmanın başka bir yolu, blogunuzdaki diğer gönderilere bağlantılar eklemektir.

Bu aynı zamanda SEO taktikleri arasında yer alır ve sitenizdeki sayfaların SERP’te sıralanmasını sağlar.

İçerik pazarlama ekibimiz, “taşıyıcı yazı” olarak bilinen ve diğer içeriklere bağlantı veren içeriği oluşturur.

Taşıyıcı yazılar, sitenizdeki diğer yüksek performanslı yazılara bağlanarak, arama motorlarının sitenizi taramasına ve sizi bir otorite olarak görmesine yardımcı olabilir.

Bu bağlantılar, sitenizdeki diğer sayfalara olan geçiş oranını artırabilir.

Taşıyıcı yazıların nasıl oluşturulacağına dair daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, bu blog yazısını inceleyebilirsiniz.

Sayfa yükleme hızını artırmak için görselleri sıkıştırın.

Görsel optimizasyonu SEO’nuzun merkezinde yer almasa da, görsellerin sıkıştırılması sayfa hızını artırarak SEO’nuza yardımcı olabilir. Bunun nedeni, Google’ın mobil sayfa hızını SERP’lerdeki sıralamanın önemli bir faktörü olarak görmesidir.

Unutmayın ki Google, 2018’de yapılan bir araştırmada, kullanıcıların mobil sitelerde ne kadar süre kalacaklarını ve kullanıcı deneyimini büyük ölçüde etkileyen unsurlardan birinin sayfa yükleme hızı olduğunu belirlemiştir.

Bunu optimize etmenin bir yolu, yazınıza görseller eklemeden önce bu görselleri bir araç kullanarak sıkıştırmaktır. Bu araçlar, genellikle görselin kalitesini koruyarak dosya boyutunu küçültmenize olanak tanır.

Örneğin, JPEG’leri TinyPNG gibi bir araç kullanarak sıkıştırabilirsiniz.

Bağlantı kurma stratejisi oluşturun.

Bağlantı kurma, içerik pazarlamanızın en önemli parçalarından biridir ve içeriğinizin otoritesini artırır.

Bağlantı kurmanın birçok farklı yolu vardır ve bu blog yazısında hepsini ele alamayız, ancak bazı temel taktikleri özetleyebiliriz:

  • Misafir yazıları yazarak diğer web sitelerinde içerik oluşturun.
  • Alanınızdaki etkili blog yazarlarıyla iletişime geçerek onların sitelerine bağlantı verebileceğinizden bahsedin.
  • Diğer sitelerdeki kırık bağlantıları tespit edin ve içeriklerini bu bağlantılarla değiştirmeyi teklif edin.
  • Yerel SEO stratejilerinizi güçlendirmek için yerel dizinlere kaydolun.
  • Kaliteli, paylaşılan içerik oluşturun.

Bağlantı kurmanın etkili bir SEO stratejisi olduğunu anlamak, içerik pazarlama çabalarınızı güçlendirebilir.

SEO uyumlu içerik yazmanın bu 13 adımını uygulayarak blog yazılarınızın SERP’lerde daha üst sıralarda yer almasını ve sitenizin daha fazla trafik çekmesini sağlayabilirsiniz.